Organisatie van ons onderwijs
Er is een duidelijke organisatiestructuur, waarin wordt samengewerkt om onze visie gestalte te geven. Dat wil zeggen dat er overleg is om een goede doorgaande lijn te ontwikkelen. Regelmatig zijn er momenten van overleg binnen de directie, teamvergaderingen, leerlingbesprekingen en werkoverleg.
De groepsindeling wordt gedaan op basis van jaarklassen. Dat wil zeggen dat de kinderen, voor zover wenselijk, van dezelfde leeftijd bij elkaar in een groep zitten. Als het voor de leerling wenselijk is passen we ook 'horizontaal roosteren' toe. In dat geval volgt de leerling bijvoorbeeld een rekenles in de groep die beter aansluit bij zijn niveau. Naast deze (combinatie)groepen, werken de leerlingen soms ook groepsdoorbroken, bijvoorbeeld tijdens de 'wijsheden'. Dagelijks maken de groepen 1-3 gebruik van ons atelier. Op onze school zijn twee onderbouwgroepen (groep 1-3) en drie midden-/bovenbouwgroepen (groep 4-8).
Op basis van groepszwaarte en intensiteit van de onderwijsvragen worden keuzes gemaakt in het toekennen van extra ondersteuning. Hierbij kunt u denken aan de inzet van de onderwijsassistent.